Tel. +370 676 98961, el. p. mokymai@sugarantija.lt

Siųsti žinutę

Kiekvieną dieną įmonių vadovus pasiekia mokymų pasiūlymai. Kaip atsirinkti geriausią?

Kiekvieną dieną vadovą pasiekia ne vienas pasiūlymas apmokyti jo darbuotojus ar pamokyti įmonę sėkmingo verslo paslapčių. Jų kaina svyruoja nuo skaičiaus su keliais nuliais už valandą iki „draugus konsultuoju už dyka".

Kaip atsirinkti tinkamiausius ir gauti didžiausią naudą už investuotus pinigus bei laiką? Ar brangesnis visada yra geresnis?

Pradėkime nuo to, kaip konsultantai ir treneriai nusistato mokestį už savo paslaugas? Keturi dažniausi argumentai, kuriais remiantis, treneriai įtikinėja vadovus, yra:

  • „Konsultavimo kainą lemia Jūsų gaunama vertė"

Pagalvokite, kaip pamatuosite savo įmonės gaunamą vertę. Jei seniai norėjote atlikti pokyčius įmonėje, tačiau tik po konsultavimo atsakėte sau į visus klausimus ir ryžotės pokyčius įgyvendinti – reiškia, konsultavimas buvo vertingas. Pagalvokite, ko iš tiesų norite pasiekti mokymais ar konsultavimu ir kokia yra kaina, jei to nepasiekiate. Tačiau jei po didelių vidinių mokymų niekas įmonėje nepasikeitė – ką gi, darykite išvadas (nors sako, neigiama patirtis irgi naudinga).

Kartą vakarėlyje vienas verslininkas užspringo ir būtų uždusęs, bet atsitiktinai šalia buvęs gydytojas Heimlicho metodu išgelbėjo jam gyvybę. Atsigavęs nelaimėlis ištarė: „Niekada Jums pilnai neatsilyginsiu, tačiau norėčiau bent sumokėti už pagalbą. Kiek aš Jums skolingas?" Į tai daktaras atsakė: „Man visiškai užteks dešimtos dalies to, ką norėjote sumokėti, kai kaulas tebebuvo įstrigęs gerklėje". „Aš tapsiu elgeta", suvaitojo verslininkas.

  • „Labiau vertinama tai, už ką sumokama daugiau"

Prisiminus pasaką apie naujus karaliaus drabužius, šis teiginys neatrodo iš piršto laužtas. Jei už patarimą sumokama brangiai, motyvacija juo pasinaudoti yra didelė, todėl žmonės įgyvendina pokyčius ir gauna naudą. Apie tai jie pasakoja, taip kurdami šlovę patarimą davusiam. Tačiau gavus patarimą už dyka, žmonės dažnai jo nesilaiko ir negauna rezultato. Tuomet jie jaučia, kad patarimas (ar mokymai) buvo tik laiko gaišimas, ir apie tai pasakoja visiems.

Kartą optikos salonas gavo keistų margų akinių rėmelių kolekciją. Vadybininkas pakraipė galvą ir nustatė nedidelę jų kainą, tačiau rėmelių niekas nepirko. Jų nepirko net su didelėmis nuolaidomis. Vadybininkas, gerai pagalvojęs, kainą pakėlė dešimt kartų ir pastatė juos geriausioje vietoje. Kas, Jūsų manymu, nutiko? Teisingai – rėmelius išpirko akimirksniu, nes pabranginti jie jau kėlė nebe gamybos broko, o paskutinio mados klyksmo įspūdį.

Kitas psichologinis eksperimentas buvo atliktas JAV. Nedidelėje krautuvėlėje buvo išstatytas tikras 100 JAV dolerių banknotas už 60 dolerių. Per tris eksperimento dienas, nors susidomėjusių netrūko, jo niekas nenupirko.

  • „Kaina priklauso nuo rinkos lūkesčių"

Žinoma, darbo sritis yra ne mažiau svarbi už konsultanto (žmogaus ar konsultacinės įmonės) įvaizdį ar savo vertės pajutimą. Dideles įmones konsultuojantis mokesčių ekspertas visada prašys didesnio atlygio (ir jį gaus), negu probleminių šeimų konsultantas.

Viename laiške iš armijos jaunuolis rašė: „Žinai, mama, čia visai neblogai: maitina sočiai, šiltai rengia, o nuostabiausias dalykas yra tai, kad galima kirmyti lovoje iki pusės šešių ryto". Mat namie jis dirbo pienininko padėjėju ir keldavosi ketvirtą.

  • „Kompetencija ir patyrimas lemia atlygio dydį"

Kiekvienas iš mūsų ryte gauname tą patį skaičių valandų, minučių ir sekundžių, tačiau vieni nuveikia gerokai daugiau, negu kiti. Todėl neginčytina, kad jų laikas yra vertingesnis. Ilgą sėkmingų mokymų istoriją turintis treneris dažniausiai prašys didesnio atlygio, nei pradedantysis. Sėkmingas konsultantas kainuos brangiau, negu nesėkmingas. Tačiau ne atvirkščiai! Būtų klaida manyti, kad brangesnis visuomet yra labiau patyręs. Galbūt jis tiesiog geriau moka save pateikti.

Į gamyklą labai skubiai buvo iškviestas inžinierius ekspertas, nes gamybinė linija užstrigo ir mechanikai nesugebėjo jos vėl paleisti. Jis, sugaišęs 10 minučių, išsiaiškino priežastį ir ją pašalino – linija vėl tvarkingai veikė. „Kaip gerai", pasakė direktorius. „Apmokėkite jo sąskaitą nedelsiant". „Bet, direktoriau, jis užsiprašė 1000 svarų sterlingų". „Ką? 1000 £ už 10 minučių darbą?? Tegu jis detalizuoja sąskaitą". Inžinierius mielai sutiko ir užrašė:

  • „Už sklendės prisukimą: 50 £. Už žinojimą, kurią sklendę prisukti – 950 £".

O štai tikra istorija: farmacinė kompanija samdė didelį mokymų institutą, kad paruošti ir pravesti seminarų ciklą vaistinių tinklo darbuotojams. Tačiau bandomasis seminaras parodė, kad vaistininkai visiškai nesusidomėjo galimybe manipuliuoti pacientais, jie turėjo visiškai priešingus tikslus ir lūkesčius. Institutas tiesiog paėmė savo turėtus modulius ir bandė įtikinti užsakovus, kad čia būtent tai, ko jiems reikia. Tada kompanija pasamdė trenerį, turintį didelę patirtį farmacijos versle. Kartu jie paruošė visiškai naują mokymų modulį, atitinkantį to vaistinių tinklo filosofiją ir lūkesčius, už mažesnę kainą.

Reziume:

Tiksliai žinokite, ko norite. Nutarkite, kiek pinigų norite tam išleisti. Surinkite kuo daugiau informacijos apie ankstesnę konsultantų veiklą ir jos rezultatus. Rinkitės geriausią konsultantą iš tų, kurių kaina Jums priimtina.

Paruošė Linas Zaronskis

Mumis pasitiki

Virš 30 stambių
ir vidutinių
lietuvos įmonių.
Virš 30 stambių
ir vidutinių
lietuvos įmonių.
Virš 30 stambių
ir vidutinių
lietuvos įmonių.
Virš 30 stambių
ir vidutinių
lietuvos įmonių.
Virš 30 stambių
ir vidutinių
lietuvos įmonių.